۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

چاپ مجدد ترجمه منظوم نهج البلاغه ي استاد شهاب تشكري آراني

«نهج البلاغه منظوم» تجديد چاپ شد
«نهج البلاغه منظوم» از كارهاي مذهبي، آييني" شهاب تشكري آراني" با چاپ دوباره روانه بازار نشر شد.





شهاب تشكري آراني، نويسنده «نهج البلاغه منظوم» در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: اين مجموعه منظوم براي دومين بار، توسط انتشارات اسوه تجديد چاپ مي شود.
وي ادامه داد: اين كتاب نفيس كه در بر گيرنده خطبه هاي حضرت اميرالمومنين به شكل منظوم بوده، در حدود شش هزار بيت در قالب هاي قصيده و قطعه تنظيم شده است.
تشكري تاكيد كرد: «نهج البلاغه منظوم» براي اولين بار و با شمارگان 2 هزار نسخه و امسال نيز با شمارگان 3 هزار نسخه، چاپ شده است.
بنابر این گزارش، پيش از اين «قرآن منظوم» در قالب مثنوي و در بحر خفيف، «صحيفه سجاديه منظوم» در قالب مثنوي و در بحر خفيف توسط اين شاعر به چاپ رسيده است.

براساس اين گزارش؛ «نمك كوير» در برگيرنده غزل هاي زمان جواني و عاشقانه هاي شاعر بوده كه در كنار كتاب هاي «نسيم عاطفه» شامل غزل و قصيده، «صد بوستان شقايق» شامل غزل، قصيده و مثنوي و تاليفات و مقالات و پژوهش هاي ادبي، منطقي و مذهبي از شهاب تشكري آراني شاعري توانمند ساخته است.
اين شاعر ماده تاريخي نيز دارد که در 16 بيت به مناسبت رحلت امام خميني (ره) كه از طرف موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني مورد توجه قرار گرفته است.

گفتني است؛تشكري آراني در سال 1322 در شهرستان آران و بيدگل متولد شده است، وي با دارابودن ديپلم هاي رياضي، ادبي و شركت در دانشسراي مقدماتي، ليسانس حقوق نيز دارد.

گفتنی است،وی انجمن ادبي آران را در سال 1364 به همراه برادرش تاسيس كرده و تا امروز عضو انجمن هاي ادبي بسياري مي باشد، افتخار تشكري سال ها تدريس در مراكز آموزشي و بازنشستگي ازآموزش و پرورش است.

تشكري در انتها و در پاسخ به سوال خبرنگار ما پيرامون وضعيت شعر آييني و نسل جوان شعر امروز اظهار داشت: گام هاي بسيار مهم و خوبي برداشته شده است و جوانان شاعر و شاعران جوان ما شكل خاصي از ادبيات آييني را ارائه كرده اند،مطالب، عناوين و سوژه هاي بسيار خوبي در ادبيات مذهبي، آييني ماست كه بايد آن ها را توسط همين جوانان پرورش داد./ج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر